Week 10 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Bassiee

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Maandag 10-03-2014

Eerste vrije dag van spring break!!! We waren van plan om naar South Bay Galleria mall te gaan met Uber (Uber is een app daarmee kan je een soort van goedkope taxi bestellen, en de chauffeurs zijn gewoon normale mensen en rijden je rond in hun eigen auto) we hadden $20 dollar gratis dus dat kwam mooi uit! South Bay Galleria is een Mall net als Del Amo alleen kleiner :) dus opzicht waren we er al gauw doorheen, totdat mijn telefoon ineens begon te trillen als een gek! Was het een Amber Alert vanuit Long Beach, er was iemand ontvoerd en in het bericht stond kleur van auto + kentekenplaat :O :S.. Er was die avond ook een kleine aardbeving geweest in de oceaan dus veel mensen dachten even dat er een tsunami aan kwam maar dat was gelukkig niet het geval =D

Dinsdag 11-03-2014

Rustig wakker worden en daarna naar Ralphs om wat spullen te kopen voor Hawaii =D daarna kwam Emil met het geniale idee om te gaan tennissen xD. Ik had daar opzicht wel zin in!! snel een tennisbaan in de omgeving gezocht, en we hadden er een gevonden. boven op de “berg” en het was maar voor 8 euro :O + tennis racket! het was super cool om het weer te doen en we gaan het zeker vaker doen! in de avond ben ik met Jakob en Alan naar de bioscoop gegaan, Non-Stop heette de film, gaat over een Air marshal die met een moordenaar aan boord van een vliegtuig zit, en die laat alles zo gebeuren dat iedereen incl de TSA denkt dat de Air Marshal dit allemaal doet. was super gezellig en een leuke film!

Woensdag 12-03-2014

Ik schrijf deze dag na mijn spring break ik kan me hiervan weinig herinneren haha =D alleen dat we naar het strand zijn geweest en in de avond de tickets ergens moesten printen XD Ja, dit allemaal op het laatste moment… was nog spannend want een post ophaalpunt waar we al eerder een keer tickets voor six flags hadden uitgeprint was gesloten =/ dus t was even paniek :) daarna naar een FedEx gelopen die dicht bij school zat =D. Daarna tas ingepakt en gaan slapen want de wekker stond op 4 uur oO!

Donderdag 13-03-2014

4 uur opgestaan, daarna een Uber besteld (soort van goedkope taxi) eerst naar Malene die woont vlak bij ons, en daarna naar Jakob want zijn “host mom” ging ons wegbrengen naar LAX, enige probleem was dat de Uber chauffeur een beetje om reed waardoor we aan de andere kant van Redondo uitkwamen… naja uiteindelijk zijn we er toch gekomen. Toen we instapte kregen we allemaal een lunch zakje met snacks voor onderweg van zijn host family! supertof =D. Daarna ingecheckt en op naar HAWAII!!!! ;) zoo veel zin innn! :P Malene had alles geregeld inclusief transport van het vliegveld naar hostel, en eenmaal aangekomen kregen we van die maatschappij een schelpen ketting ALOHAAA! =D Daarna kwamen we aan bij de hostel en we waren er vroeg, en alleen Emil kon de kamer in, toen hebben we onze tassen daar neergezet. hele aparte kamer we zaten met ze 3en in dezelfde kamer maar Jakob en ik hadden een aparte kamer in die kamer en daar zaten nog mensen in dus vandaar =D eenmaal omgekleed zijn we naar het strand gegaan want daar waren Simone, Hege en Amalie omdat zij te laat waren met boeken was de enige mogelijkheid een paar dagen eerder en eerder weg. lekker dagje het was die dag al super heet en ik was nog niet heel erg bruin dus ik ging toch maar even in de schaduw zitten voordat ik als een kreeft op Hawaii zat =D, Simone had voor onze aankomst een tafel gereserveerd in de Cheesecake factory, althans dat dacht ze ondanks we gereserveerd hadden was het bomvol en kregen we een soort apparaat mee die rood ging knipperen als er een tafel vrij was, das dan weer handig =D, uiteindelijk lekker gegeten en daarna nog de straat in gelopen ;)

Vrijdag 14-03-2014

Deze dag hadden we een stranddag, hele dag op het strand gelegen van Waikiki ;) was echt SUPERRRRR water was helder je kon de vissen zien zwemmen, en dan niet de normale vissen maar gewoon de vissen van finding Nemo =DDDD!! awesomee!! water was superwarm en we zaten bij een strand waar halverwege een muur zat waardoor de hoge golven werden gebroken, dat was opzicht wel relaxed want dan kon je lekker rustig zwemmen, de golven waren namelijk best wel hoog! in de avond naar een Hawaiiaanse burger restaurant gegaan, Mahalo Burgers (Mahalo betekent bedankt) ik had daar de Loco Moco genomen was een burger met jus en ei etc het was erg lekker maar best wel irritant eten want jus op een burger is niet echt een goeie combo.. ;S In de avond zijn we weer de straat in gegaan winkels gekeken, inderdaad gekeken ;) de winkels bestonden uit Chanel, Gucci, Prada, Louis Vuitton dus dat was weinig shoppen :P
Hawaii is zoiezo al duur want alles moet verscheept worden, alleen Banaan en Ananas is goedkoop omdat dat op het eiland wordt verbouwd.

Zaterdag 14-03-2014

Zaterdag weer vroeg opstaan 5:30 stond de wekker, voor een bus trip naar de hotspots van het eiland. De trip begon met Pearl Harbor, waar ik enorm naar uitkeek vanwege de film en historie.
We werden eigenlijk losgelaten tot het tijd was om de film te bekijken over de geschiedenis van Pearl Harbor en daarna op de boot naar het wrak van de USS Arizona te varen. Op het land werden er allerlei dingen tentoongesteld, zoals torpedo’s kleine tentoonstellingen, lucht afweer kamikaze torpedo's en er lag een onderzeeër waar je voor een bedrag ook in kon gaan, dit konden wij ook doen, maar dit hebben we niet gedaan omdat je dan kans had om de boottrip naar het wrak kon missen. het was tijd voor de film, we stonden in de rij totdat er een Park Officer naar ons toe kwam en vroeg of we alvast in de zaal wilden gaan zitten, dit vanwege Malene’s gebroken voet :S das natuurlijk wel minder maarja dat was nou eenmaal zo :( toch kregen we wel overal voorrang, we mochten als eerst de boot op en af dus dat was wel cool ;) vanaf het monument dat bovenop het schip dreef/stond kon je de boot goed zien en ook de olie vlekken. dit werd in de film uitgelegd, dat de boot nog steeds olie lekt en nog wel voor 100 jaar zal blijven doen, ze hebben dit willen voorkomen, maar het werd daardoor alleen maar erger gemaakt :( je kon het ook ruiken als je er bovenop stond. Ook werd er verteld dat de lichamen niet zijn geborgen dat in het wrak zitten, dit vond ik toch wel lugubere informatie, maar tegelijkertijd interessant. daarna ging de bus naar de Dole Plantation waar de ananassen werden verbouwd!! het is nu meer een toeristisch oord geworden want het enige wat je daar kon doen was kleine souveniertjes kopen die te maken hadden met ananassen, ik heb daar ananasijs gekocht dat was wel erg lekker =D
voor de rest zijn we bij veel uitzicht punten gestopt zoals Turtle Island, een surf plek met EXTREEM hoge golven, en vooral in de bus gezeten en naar buiten gekeken =D!
Omdat we niet zoveel geld wilde uitgeven aan eten waren we van plan om zelf te koken, wij op pad om eten te scoren. Er zijn verschrikkelijk veel ABC stores (soort van Albert Heijn to-go) echt niet normaal elke tien meter had je weer een andere.. wij dachten dat we daar vast wel wat konden halen.. nou niet dusss… geen supermarkt in de wijde omtrek.. uiteindelijk maar opwarm pasta gekocht :S was opzicht wel te doen.. maar een ding was zeker ze willen niet dat je zelf kookt op Waikiki :( daarna zijn nog de straat in gegaan :)

Zondag 15-03-2014

Weer een strand dag, erg vervelend. :( daar kwamen we op het idee om maandag te gaan skydiven….. :O……. daar ging mijn relaxte strand dag…. :( Samen met Jakob, Maria, Hege en ik hebben we die dag gereserveerd voor de volgende dag ;S naja in ieder geval was het lekker weer die dag dus genoeg afleiding :). Vanaf het strand keken we uit op het vliegveld van Honolulu waar ook de luchtmacht zit van Amerika dus zo nu en dan steeg er ook een dozijn straaljagers op wat erg spectaculair was om te zien! in de avond zijn we naar een Sushi tent gegaan, geen all you can eat wat ik wel gewent was.. het was zeker wel gezellig maar de bediening was zooo slecht en de sushi was ook niet heel erg, maarja was wel een mooie reden om niet te tippen,
en heel scheinheilig bij het moment van betalen begon hij ineens te verontschuldigen.. haha te laat jammer ;)