week 5 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

week 5

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Maandag 03-02-2014

In de ochtend naar school, de dag voor de level up test. We gingen heel wat reviews doen over de eerste weken. We hadden les van Eric een leraar die al eerder bij EF heeft gewerkt maar nu opnieuw moest inwerken omdat ze net wat anders werken dan dat hij eerst deed.
Ik vindt hem een goeie leraar omdat hij heel interactief les geeft en veel energie, hij is zelf komiek dus af en toe een grapje tussendoor moet kunnen ;). Daarna naar chipotle gegaan :P en daarna naar huis gegaan, beetje bekeken wat er in Nederland allemaal aan de gang was. Want toch krijg je het gevoel dat je niet meer in Nederland hoort, Het wordt steeds makkelijker om te communiceren, dat ging al aardig, maar het wordt nog vloeiender. Het enige wat nog steeds niet zo vloeiend gaat is fooi geven allemachtig.. In Nederland zeg je bij een bedrag zoals €8,00 zeg je tegen de serveerster maak er maar 10 van bijvoorbeeld, als je dat hier doet snappen ze daar niks van. Dan zeggen ze ja maar dan komen ze nog met je wisselgeld terug. (voor de duidelijkheid fooi hier is gebruikelijk, voor slechte service 10% 15% en max. 20% omdat de salaris hiervan afhankelijk is bij sommige banen.
In de avond zijn we naar de film gegaan 12 years a slave. Erg mooie film, al moet ik eerlijk vertellen dat het niet mijn soort film is, niet perse het genre maar de manier waarop het wordt afgespeeld.
Ondanks de droevige film was het wel erg gezellig :D.

Dinsdag 04-02-2014

In de ochtend voor school even naar Sports Authority, samen met Nacinda, geweest gigantische sport winkel met verschillende sport merken. Daarna naar school gegaan, eerst les gehad van Michael Smit, daar deden we weer een oefening, waar een iemand iets moest zeggen zoals: Coke is better than Pepsi, dan was aan de ene kant Agree en de andere kant Disagree of neutraal in het midden, en dan moest je discussiëren waarom of waarom niet. Onwijs leuke argumenten komen dan tevoorschijn. Daarna naar huis gegaan en naar bed gegaan :D.
Daarna was het D-Day level up test. Ik kreeg al van andere mensen te horen dat luisteren onwijs moeilijk was, wat jammer is, is dat je niet kan leren voor luisteren :S
De tijd was aangebroken ik moest er aan geloven… het begon met luisteren je kreeg 30min. om 3 luister opdrachten af te ronden.. en het was inderdaad onwijs moeilijk je kreeg multiple choice waarvan er twee goed waren.. je kreeg twee pogingen om het fragment te luisteren. Ik had eerst de vragen alvast gelezen en startte de opdracht, Ik wachtte tot ik wat bekends hoorde van de vraag.. en wachtte.. en luisterde.. op een gegeven moment was het op de helft en ik hoorde nog niks bekends gehoord, toen heb ik het de tweede keer geluisterd toen kon ik er wel wat uit opmaken maar het was zo onduidelijk.. dus ik hoop maar dat het goed gekomen is!
Daarna kwam lezen daar kreeg je ook 30min. voor, voor 3 opdrachten per opdracht moet je 10 opdrachten beantwoorden. Dit ging voor mijn gevoel wel makkelijk.
Daarna was Grammatica aan de beurt 15min. voor 20 vragen. Hier hadden we al die weken goed op geoefend dus dit was ook geen probleem.
Toen ik eenmaal klaar was met de toets krijg ik een Wikipedia pagina van Charles, mijn leraar, mijn leraar is een African American omdat het Black History Month is hebben we veel geschiedenis les gehad gemengd met vocabulary words en dat soort ongein. Deze Wikipedia pagina ging over George Stinney, dit is de jongste crimineel die de death penalty heeft gekregen. Het was best wel een ingrijpend verhaal omdat het bewijs totaal niet sterk genoeg was snap je niet waarom deze jongen de doodstraf heeft gekregen, Ik zou daar een opdracht over krijgen, maar ik heb daar nog niks over gehoord
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Stinney



Woensdag 05-02-2014

In de ochtend naar school, en Emil wou graag in de middag naar Sports Authority, mooi plan. Na school naar de fietsen ik haal me fiets uit het fietsenrek….lekke band….AFLKDSFLKSJDFEWLFKDSFSDFSDF….Ik naar huis gelopen met de fiets aan mijn hand.. en thuis zijn we naar Del Amo gelopen, en bij de Walmart een binnenband gehaald. Ik had een foto gemaakt van mijn band waar de maten op staan, Ik kon de binnenbanden niet vinden dus ik had het aan een medewerker gevraagd die gaf mij een binnenband die zou moeten kloppen. Daarna zijn we doorgelopen naar de Sports Authority waar ik sport kleren heb gekocht voor fitness waar ik binnenkort ga beginnen. We zijn met de bus naar huis gegaan en ik ben maar aan me fiets begonnen om me band te repareren. Binnenband eruit halen is niet zo moeilijk, ik had de lek al gauw gevonden die zat bij het ventiel, onmogelijk om te plakken helaas. Ik haal de nieuwe binnenband uit het doosje en zie al gauw het verschil, er zit een dikkere binnenband op de fiets dan in het doosje…well f*ck… mooi…

Donderdag 06-02-2014

Na het ontbijt gaf Sue mij een adres van een fietsenmaker in de buurt waar ik in ieder geval op expertise kon rekenen. Maar eerst naar de kapper…best wel spannend, je staat er nooit bij stil maar hoe ga je nou uitleggen hoe je, je haar wilt hebben =D dit was opzich best wel lastig maar ze begreep me goed al kreeg ik het wel even warm, want in Nederland weten ze precies wat ik wil hebben dus ik ben het helemaal niet gewend! Ik ben daar heen gefietst op Emil ze fiets en heb daar de juiste binnenband gekocht.. Nou zit de binnenband erin maar kan ik hem niet op pompen omdat we niet de juiste pomp hebben dus moet ik alsnog naar de fietsenmaker..
In de middag begon de les bij Michael Smit, we een spel gingen doen met 4 personen.
We moesten een ‘’game piece’’ verzamelen dat kon een dop van de pen zijn je sleutel noem het maar, als het maar klein was.
Het was een spel waar we elkaar beter van zouden leren kennen. We kregen een quarter van hem die moesten we tossen kop was 2 stappen en munt was 1 stap elke stap kreeg je een vraag zoals: What is your goal in life, What’s the best experience you ever had, what’s your favorite object etc.
Toen we met het spel eindigde vroeg Michael ons wat de antwoorden waren, of wat de buurman aan je linkerhand voor antwoorden had gegeven. Toen we hiermee klaar waren gingen we naar het iLab lokaal, dit is een lokaal met computers waar ook de toetsen worden gegeven. Hier moesten we een Blog gaan schrijven, Dit heb ik ook gedaan en hij staat op mijn waarbenjij account. De les was bijna afgelopen en toen kwam Michael met een andere mededeling.. een boek.. Yaaay… Ik wist dat we een boek moesten lezen, maar ik had er totaal geen zin in (ik ben geen lezer).. we kregen het boek The Hunger Games, het eerste deel. Hier moeten we voor 374 pagina’s lezen.. ik weet het, het klinkt niks voor de die hard lezers maar voor mij, voor mij is dit veel!!! :P. en ook nog in 3 weken.. we gaan het meemaken. Hierna moeten ik er een boekverslag van maken..

Vrijdag 07-02-2014

Niet naar school gegaan, omdat ik weer naar Vegas ben gegaan, ja je hoort het goed, weer!
De eerste keer ben ik gegaan, omdat ik weinig mensen had leren kennen en ik dacht dat, dat wel een goeie manier was om mensen te leren kennen, is ook zeker gelukt, maar nu ga ik met mensen waarmee ik echt veel omga, de rit was lang we moesten via Santa Monica naar Vegas, omdat we mensen daar moesten ophalen, en het verkeer zat ook niet mee veel files etc.
Toen we eenmaal aankwamen bij Vegas begon het sfeertje al wel lekker te worden, lekkere muziek gewoon een gekkehuis.
Eenmaal aangekomen bij het hotel hebben we ons omgekleed, verzamelde we allemaal in een hotelkamer, sommige mensen waren al een beetje aangeschoten van de heenreis dus de sfeer zat er al aardig in.

Zaterdag 08-02-2014

’t was laat geworden vrijdag en we moesten er al om 11 uur uit vanwege de walking tour door Vegas, dit had ik al gedaan maar was wel leuk om nog een keer te doen. Daarna zijn we een taxi in gestapt en naar het MGM Grand Hotel te gaan om David Copperfield te zien, wat en show!!

Het begon met een groot scherm waar de landkaart te zien was, we moesten allemaal een email sturen naar een email adres en als subject moest je, je land erin zetten en/of staat voor de mensen die in Amerika wonen. Als die email was aangekomen kwam er een groene stip tevoorschijn op je land. Ik was de enige Nederlander :P..
De show begon met een witte kist dichtgemaakt met lakens zodat ze met lampen erachter konden schijnen zodat je kon zien dat er niemand van te voren in zat, tot na een aantal seconden zag je een handvat ineenkeer tevoorschijn komen en een silhouet van een motor, toen haalde ze het doek weg en BAM David Copperfield op een motor.. zo bizar hoe die dat voor mekaar kreeg…. Het was echt MIND BLOWING!!!... nog een leuke truc met twee pilaren, gewoon random pilaren daar moesten twee vrijwilligers tegenaan knuffelen, daarna gooide hij een laken eroverheen en na een split second haalde hij het doek eraf en stond er een oldschool Chevrolet op de pilaren… wtf…. Dit was dus het niveau van de hele middag… heel dik.. Las Vegas is nu al een top plek..
Vanavond was het Party Bus avond! Dit is een van de beste tijd van me leven!! Zo vet, allemaal coole mensen om me heen en zo een hard feestje echt niet normaal, zelfs de tour guide had al een bakkie op! xD daarna de party voortgezet in hotel kamer met de gekste nacht ever… we hadden een fransman op de kamer, die ging op de kast slapen.. noem het maar op! Te gek gewoon!!! Gewoon Hangover pt. 4!!!!

Zondag 09-02-2014

10 uur ging de wekker om in de bus te gaan.. een aantal mensen die 21+ waren gingen via EF/Expedition Amerika naar de Hakkassan in dat is ‘’de club’’ in Vegas die avond was Moby aan het draaien. Sommige mensen waren daar tot 7:00AM dus die waren lekker brak :P
Voordat we naar huis gingen, gingen we eerst nog naar een outlet mall en vervolgde onze weg daarna weer naar huis. En heb nogmaals een mooie herinnering gemaakt daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik doe voor 5 maanden een studie in het oh zo zonnige Los Angeles, CA WARNING:Let alsjeblieft niet op punten en comma's, typfouten of gekke zinnen. Ik schrijf dit super snel op en kijk er vrijwel niet naar;P

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 11538

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: