Week 3 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 Januari 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Week 3

Maandag 20-01-2014

We waren vroeg uit, en me roommie had een andere mall gevonden, South Bay Galleria Mall, daar zijn we naartoe gegaan op de fiets ’t was ongeveer een half uurtje fietsen zo gepiept. Beetje rondgehangen in het winkel centrum, corn dog gegeten (knakworst met een vet, sappig, sponzig broodachtige substantie eromheen. Na ongeveer 3 á 4 uurtjes rond te hebben gekeken waren we van plan om weer naar huis te gaan, Ik zit uit de verte naar het fietsen rek te kijken….en ik zeg tegen me roommate…’’Ik zie maar een fiets…’’ (even voor de duidelijkheid we hebben allebei dezelfde fiets)…en hij zegt: ‘’No way’’ Ik zeg: ‘’Yes way’’…
Dan begin je bij jezelf te twijfelen of ik hem wel op slot had gedaan, maar ik wist 110% zeker dat ik hem op slot heb gedaan met mijn cijfercombinatieslot.
Even voor de duidelijkheid fietsenrekken zijn er schaars bij winkelcentra in Amerika en ik wist van andere mensen dat fietsen worden weggehaald door security als ze niet goed staan.
Dus ik schiet gelijk naar een security en die vertelde dat ze geen fietsen hebben weggehaald, enfin, heb ik maar een rapport opgemaakt bij Paul Blart de Mall Cop :P, en die vertelde me om naar binnen te gaan, Ik naar binnen zat er een dikke Amerikaan, hoe kan het ook anders, achter ze beeld schermpje en joy stickie van de beveiliging camera’s te turen. Ik dacht nou nu gaat hij even de beelden terughalen nou nee dat ging niet..duhh.. hij vertelde me om een rapport op te maken bij de Torrance Police Dept. Nou goed ik eerst met de bus naar de Walmart gegaan om een nieuwe fiets te halen, want ja dat is het enige goedkope vervoersmiddel hier… Fiets gekocht en direct naar huis gegaan want het was inmiddels al weer etenstijd.. Heerlijk gegeten maar toch weer een beetje een baaldag want daar ging weer 100$, totdat mijn Zus op een goed idee kwam om het te claimen bij mijn verzekering via EF, dit moest ik afsluiten anders kon ik niet op reis (tenzij ik kon aantonen dat ik een goeie verzekering had). Nou volgende dag naar school schade formuliertje gehaald, maar voor dat ik die kon invullen moest ik eerst een politie rapport hebben…wordt vervolgd…..

Dinsdag 21-01-2014

Late school dag ik wist niet precies waar het politie bureau was van Torrance Pol. Dept. Dus dat had ik nog niet gedaan..:)

Woensdag 22-01-2014

Vroeg beginnen maar laat uit dus ik had geen tijd om iets interessants te doen of naar politie te gaan…

Donderdag 23-01-2014

Laat school ook weer geen tijd om naar popo te gaan..

Vrijdag 24-01-2014

Vandaag afscheid genomen van een Spaanse Medische studente die weer terug moest naar Spanje om haar studie te vervolgen. Daarna had me roommate het ingenieuze idee om naar Santa Monica te fietsen (even een recap 17.2Miles = +/- 30 KM en dan ben je er alleen nog maar) Nou ik kon dat wel aan als Nederlander! Op een gegeven moment waren we er bijna maar toen kreeg Emil toch wel wat honger dus we gingen toch maar ergens wat eten, het was een best wel sjiek plekje, dat kon je wel zien aan de auto’s die er stonden geparkeerd.
We zagen maar wat weinig eettentjes totdat we een reclame bord zagen.. ‘’Best Burgers in the World’’ –Oprah Winfrey…Okay Okay, sounds good. Dus wij gingen deze plek zoeken en vonden uiteindelijk de plek The Counter heette het restaurant..het zag er best wel netjes uit en uiteindelijk kregen we een plek aangewezen..de serveerster legde ons uit hoe het in elkaar zat, Uiteindelijk kregen we een vierkant blaadje met daarop vakjes en opties – We konden onze eigen Burger samenstellen!! Super zoveel keus en heel vers allemaal, uiteindelijk toch maar gewoon voor een burger gekozen waar ze bekend door zijn geworden.
Het was heerlijk!
Toen die burger eenmaal op was konden we niet meer bukken zo vol zaten we.
We kwamen aan door Venice Beach, waar de wietlucht nog sterker is dan Amsterdam, en waar ik nog een gozer zag lopen die van die YouTube prank video’s maakt, aan in Santa Monica. Eerst even een rondje op de pier gelopen en daarna zijn we al gauw naar de promenade gegaan waar alle winkels waren, uiteindelijk toen het weer tijd was zijn we weer op onze fiets gestapt en de lange rit weer naar huis gegaan.. en in de avond ben ik naar de Days Inn gegaan soort van Dutch Party  (Days Inn is een andere optie voor accommodatie)

Zaterdag 25-01-2014

Dag waar ik eerst lekker heb uitgeslapen, me roommate was ergens anders naartoe gegaan, dus vandaag was de dag dat ik naar het Politie bureau ging. De route ingetoetst op mijn telefoon, op de fiets gestapt en gaan! Eenmaal aangekomen bij Torrance Police Dept. Vertelde ik dat ik aangifte wilde doen van mijn gestolen fiets, werd er tegen me verteld dat South Bay Galleria Mall niet onder Torrance Police Dept. en dat ik naar Redondo Police Dept. moest gaan… was dat even mooi k**… uiteindelijk naar Del Amo Mall gegaan, was dicht in de buurt, waar ik een paar nieuwe schoenen heb gekocht.. enige leuke aan de dag..Wordt vervolgd..

Zondag 26-01-2014

Vandaag moesten we om 10:00 AM bij de school zijn voor de Hollywood sign hike die de school directrice nog tegoed had van de City Trip, dit deed ze in 3 etappes omdat ze het met een klein busje ging doen!!.
Ik was als eerste bij de ontmoetingsplaats en daarna kwam er een meisje uit Denemarken genaamd Malene die ook mee ging, super gezellig staan kletsen, daarna kwam langzamerhand de rest Nacinda en ook nog Adisa ook uit Denemarken. Daarna kwam er een wit busje voorbijgereden met Ashlee erin (directrice).
Als eerst gingen we naar de Griffith Observatory boven op de berg niet zo gek ver van Hollywood sign. Daar kregen we ruim de tijd om beetje rond te kijken foto’s te maken etc. er hing een beetje een waas in de lucht dus we konden niet al te ver kijken wat opzich wel jammer was maar het gaf ook een mooi effect aan de skyline.
Daarna gingen we ergens lunchen, het was de bedoeling om dat bij Roscoe’s te doen dat was een uniek restaurant alleen in Hollywood, alleen stond daar al een rij buiten dus hebben we toch voor In N’ Out burger gekozen, en Ashlee trakteerde ons!! Ik wou het gekste van het gekste proberen en Ashlee zei dat ik een Double-Double Animal Style moest nemen, deze stond niet op de kaart maar bestond wel.
Het verschil was dat de burger in mosterd was gebakken?! En de uien gefrituurd waren in plaats van rauw. Het was verrukkelijk!! Beter dan Mcdonald’s zowiezo Mcdonald’s is hier in Nederland al troep, maar hier is het echt Troep niet zo super lekker, er zit dus naar mijn mening wel degelijk verschil in Mcdonald’s hier en NL.
Nadat de buikjes gevuld waren gingen we onderweg naar Hollywood sign, Ashlee had om een kleinere bus gevraagd, maar ze hadden niks meer staan, dus we moesten op een andere plek parkeren waar we niet zo dichtbij de Hollywood sign konden komen erg jammer.
Ze gaf daarna ook weer aan dat ze deze groep weer wou splitsen en met een auto ernaartoe wil gaan.
Malene had me daarna uitgenodigd om in de Days Inn de Grammies te gaan kijken met meerdere mensen, super gezellig ik had gevraagd om ik Emil de Deense Viking mee mocht nemen en dat mocht uiteraard, Uiteindelijk was ik een allochtoon in het gezelschap want grotendeels waren Denen en twee uit Noorwegen, maar het was een top avond!




  • 01 Februari 2014 - 09:46

    Agaath:

    Super Bas, wat een avontuur! Geniet ervan. Groetjes, Agaath

  • 02 Februari 2014 - 19:33

    Bas Van Leeuwen:

    Dat zal ik zeker doen! Bedankt voor het lezen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik doe voor 5 maanden een studie in het oh zo zonnige Los Angeles, CA WARNING:Let alsjeblieft niet op punten en comma's, typfouten of gekke zinnen. Ik schrijf dit super snel op en kijk er vrijwel niet naar;P

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11540

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: