Week 11 - HAWAII!!! OHAU!! - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu Week 11 - HAWAII!!! OHAU!! - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

Week 11 - HAWAII!!! OHAU!!

Door: Sup..

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Maandag 16-03-2014

6 uur in de ochtend opstaan, en we werden opgehaald bij het hotel aan het eind van onze straat, dat is wel een compliment waard bij elk activiteit wat je doet is vervoer voor! het begon al in de bus, we kregen papieren die we moesten ondertekenen =/ contact gegevens thuis etc etc.. daarna werden we in een lokaal gedropt waar we een video bekeken, na die video moesten we wachten tot we aan de beurt waren. ik kon me aardig rustig houden en de rest ook. het enige probleem waar we op moesten wachten was het weer, we mochten niet met bewolkt weer springen, klinkt na een uurtje of twee wachten was het zover de eerste skydivers gingen de lucht in, daarna was het onze beurt we werden in een harnas gehesen en mijn instructeur kwam uit N-Z super vet accent en alles, af en toe maakte hij van die wolf gejank geluiden..!! beetje een ADHDer :P maar super cool. het enige waar ik me zorgen om maakte was dat iedereen om me heen instructies kreeg en ik niet oO! daarna gingen we kijken naar de eerste skydivers die naar beneden kwamen, en onderling zaten onze instructeurs met elkaar te evalueren hoe het ookalweer moest en tegen ons te zeggen dat we goed moesten kijken want wij moesten hetzelfde doen als wat de andere springers deden alsof ze van niks wisten… :P >< daarna gingen we het vliegtuig in vliegtuig steeg we zaten met onze neus naar de achterkant van het vliegtuig.. en het leek alsof we verticaal omhoog gingen.. daar begonnen de zenuwen een klein beetje op te spelen…. het moment was daar ;P de volgorde was als volgt, Maria, Hege, Ik en daarna Jakob.. Maria ging eerst en die zoefde het vliegtuig uit zo bizar, dat geluid was echt heel angstaanjagend… op dat moment keek ik naar Hege’s gezicht.. ooooooh ik wou dat ik dat kon vastleggen, die angst in haar gezicht was zooooo echt, ’t zat bijna tegen huilen aan.. echt om te GIEREN!! en het leuke nog was dat haar instructeur gewoon op ze teenslippers sprong >< hahahahaha!!! baas.. Daarna was het mijn beurt, natuurlijk met wat wolven gejank achter me hahaha.. het moment dat je op die rand zit is best wel is heel erg ongemakkelijk want je hebt de, het moment van springen, niet zelf in de hand dus je gaat hoe dan ook je gaat naar beneden… heel erg Amerikaans maar ik doe het toch…. OH MY GOD!!!! voor de mensen die wel eens in een extreme achtbaan hebben gezeten of iets met snelheid meegemaakt hebben, dat gevoel wat je in je buik hebt heb je dan nog 30000000x meer!!we sprongen naar beneden met een dubbele flikflak salto achterwaarts voorwaarts en onderwaarts als dat ook bestaat!!! dat moment had ik een klein paniek momentje, daar dacht ik Sh*t dit gaat niet goed jongens….. maar al snel hadden we en stabiele vrije val en had ik een klein beetje moeite met ademen.. dat ging ook wel aardig snel goed en op dat moment is het gewoon genieten en een enorme adrenaline rush ervaren… uiteraard maakte hij nog wat huil geluiden tijdens de sprong ;) en toen ging de parachute open… ik had een enorme klap verwacht maar dat viel reuzen mee, eenmaal in die parachute was het wederom genieten van het uitzicht! we hingen boven de zee en op een gegeven moment zei hij, Are you ready brother! met een enorm accent echt geniaal :P voordat ik wat kon zeggen gaf hij een ruk aan zijn stuur en maakte we een aantal pirouettes oO!
en toen was het tijd voor instructies om te landen, ja in de lucht ja… ik moest mijn knieën zover mogelijk tegen me borst aan duwen en me armen eronder steken en vasthouden.. en voor ik het wist waren we geland! En op dat moment was ik toch wel opgelucht.. =D! Daarna moesten we wachten op de andere mensen voordat we met de shuttle terug konden naar ons hotel, en daar hebben we aardig lang op gewacht :( Tuurlijk hadden we het allemaal over de sprong en what not :) uiteindelijk hadden we allemaal een beetje een soort van depressief gevoel, en de enige conclusie die we konden trekken was dat de adrenaline rust gestopt was, heel bizar ik had me nog nooit zo gevoelt maar iedereen had het een beetje.. maar daarna gingen we weer terug naar Waikiki en was het weer BEACHDAY! :) ideaal want het strand is maar 1 minute lopen ;)
Het was ook nog eens St. Patrick’sday ik had geen groene kleding bij me oO! maar het werd niet heel erg geviert op Hawaii, het enige voordeel was dat we gratis sandwiches hadden in de Hostel =D




Dinsdag 17-03-2014

Deze dag kwam Emil met het geniale idee om te gaan Parasaillen en Jetskien, dit vanwege een coupon die hij had gekregen waar je kon parasailen en jetskiien voor een mooi prijsje, uiteraard werden we opgehaald en vertrokken we naar de haven waar we eerst gingen parasailen. Emil en ik waren als laatste, en ik had die dag ervoor uit een vliegtuig gesprongen dus dit was koek en ei maar Emil, die vond dit toch wel spannend, we waren nog geen meter de lucht in en hij riep: WHY DID YOU JUMP OUT OF A PLANE!! ;) Ik heb daar mijn camera meegenomen, en ik heb alles in de lucht vastgelegd ;). enorm gave shots gemaakt en er kwamen ook nog wat straaljagers over! ik heb geprobeerd vast te leggen maar ik weet niet of dat gelukt is! :S we gingen in de richting van het eiland dus we konden heel de kust zien wat wel een spectaculair gezicht was! daarna was het tijd om weer naar beneden te gaan.. en we waren bijna bij de boot waarop de kapitein zij: You didn’t think I forgot about you two huh?! en hij liet de parasail weer gaan waardoor we kei en keihard het water in vielen haha!! =D was wel humor ;). Eenmaal aan wal werden we opgepikt om naar de jetski’s te gaan =D daar keek ik enorm naar uit ;) we moesten naar een aparte plek want dat was de enige legale plek waar je kon jetskien we moesten er eentje delen en Emil ging eerst af en toe ook gewisseld met Signe en daarna was het mijn beurt, Die man vertelde ons om elkaar te proberen eraf te schudden dus dat deed ik en het lukte me tot twee keer toe haha! Emil was er al gauw klaar mee dus ik had me eigen jetski!!! xD daarna werden we weer naar huis gereden en lagen we weer op het strand! ;)

Woensdag 18-03-2014

Weer aardig vroeg opstaan want we werden opgepikt en naar Northshore gereden, daar gingen we op een boottrip op een katamaran met ontbijt drankjes lunch etc, en we gingen snorkelen, onderweg naar het snorkelen spotte de kapitein een school dolfijnen die waren heel dichtbij onteerde boot en een antal sprongen zelfs uit het water =D! daarna gingen we snorkelen, dat was echt magisch we zaten in een rif waar van alles zwom maar het meest spectaculaire was toch wel de zee schildpad!! die kwamen uit een schaalvorm achtige koraal geval, en daar gaan ze in zitten en daar worden ze dan schoon gemaakt door de andere vissen. toen ik er naar toe zwom kwam er al een baby schildpad op me af, helaas mochten we ze niet aanraken want het zijn beschermde diersoorten, en als je ze aanraakt kunnen ze infecties krijgen en doodgaan :S uiteindelijk weer op de boot, en daar hadden we een lunch en uiteindelijk weer terug naar de haven ;) eenmaal thuis zijn we weer naar het strand gegaan. het zonnetje was aardig scherp ik had me rug een beetje verbrand :S

Donderdag 19-03-2014

Naar het strand gegaan, rond 4 uur werden we opgehaald door een bus, daarmee werden we naar een Luau gebracht, dat was een restaurant met een lopend buffet all-you-can-eat =D waar traditioneel Hawaiiaans eten geserveerd werd, voordat het begon lieten ze zien hoe een heel varken op een traditionele manier gekookt werd, namelijk onder de grond met hete stenen etc, daarna lieten ze verschillende soorten Hula’s zien van verschillende eilanden etc heel gaaf en heel lekker eten!! mooie afsluiter voor deze onvergetelijke trip!!!

Vrijdag 20-03-2014

Overdag op het strand en in de avond naar Jimmy’s Buffets gegaan, het was geen Buffet maar wel lekker gegeten :) daarna iedereen vroeg naar bed want het was weer eens vroeg opstaan de volgende ochtend ;) wekker stond op 5:30 ;S

Zaterdag 22-03-2014

Vroeg opstaan we werden opgepikt door de bus, eenmaal op het vliegveld aangekomen moesten we eerst onze tassen door een speciaal apparaat doen die je bagage checkte voor vliegen en insecten etc, daarna ontbeten en het vliegtuig in! daarna eenmaal op LAX geland was het wachten op bagage…Ik maar wachten Maria, Emil en ik stonden daar nog… en ineens kapt de band ermee, ik dacht weer bij mezelf JAAAAA Tuurlijk………..Emil was al onderweg naar personeel, na een kwartier begon het apparaat weer te draaien en kwamen onze tassen eruit….pffff was wel weer een hardverzakking…. We werden weer opgepikt door Wanda (Jakob) en thuis afgezet!

Zondag 23-03-2014

Rustig aan doen, blogs schrijven van 9 dagen geleden :S en checken in welke klas ik nu zit, want voor de Spring Break hadden wij een level up test en ik zit nu in Advanced :) echt een super klas!! met Jakob en Amalie Justine etc!! Wat ik wel nog was vergeten te zeggen in mijn blog is dat donderdag toen we op het strand lagen er een agent naar ons toe kwam, ik zat toevallig te eten, dus ik dacht Oh sh*t ik mag niet eten op het strand!! xDD maar gelukkig hij kwam alleen maar even melden dat de jacht die in het water lag van een van de eiland eigenaren van Hawaii was!! Larry Ellison, eigenaar van Oracle.... Bootje met een helikoptertje omdat het kan!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Larry_Ellison

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304898704577479293757609000

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik doe voor 5 maanden een studie in het oh zo zonnige Los Angeles, CA WARNING:Let alsjeblieft niet op punten en comma's, typfouten of gekke zinnen. Ik schrijf dit super snel op en kijk er vrijwel niet naar;P

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 11512

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: