Week 9 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Ikke, wie, denk, je, dannn

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Maandag 03-03-2014

In de ochtend naar school, lekkâh kort. Daarna met Natacha op school beetje gerelaxed, en later naar Good Stuff geweest met Leon, Marloes, Natacha en Lilli echt "goodstuff" ;) hebben ze daar, super lekker. Daarna terug naar school gegaan om Malene terug te betalen voor de Pizza’s, ben daar nog ff blijven hangen, en daarna naar huis gegaan. Thuis zowat de hele dag de video afgemaakt voor international day =D :)

Dinsdag 04-03-2014

Vandaag laat school, eerst naar Best Buy gegaan om een GoPro wrist housing te kopen voor Hawaii, Ik weet niet of ik dit al verteld had eigenlijk, maar met Spring Break (volgende week) hebben we twee weken vakantie en ga ik met Emil, Malene, Signe, Jakob en Maria naar Hawaii nooit me bedoeling geweest maar echt heeeeeel veel zin in =D,!! ;) Terwijl ik daar stond was de verkoper met een klant aan het praten, en uit het niets vroeg die klant aan mij of ik er een had en waarvoor ik hem gebruikte. Ik had hem verteld dat ik hem nog niet heel veel gebruikt heb omdat ik hem pas net heb, maar voor de “test” video’s waar ik hem voor heb gebruikt bevalt ie me erg goed. Nadat hij een aantal vragen aan mij had gesteld zij hij: Okay you convinced me bro :) hahaha super grappig, ik verwachte korting maar helaas :P Hij zei me wel gedag met een grote glimlach =D daarna naar school gegaan daar hadden we een major discussie over Amerika, en wat wij als Europeanen van ze dachten, etc. was wel lachen want het was 1 tegen 10 :P uiteraard heb ik hem verteld dat hij het interview van Jillert Anema maar moest gaan kijken xD… Na de lessen werden in de Lounge de films van de Media and Art studenten afgebeeld, Malene had ook een film gemaakt die was echt heel cool!! het waren korte films er zaten echt een paar hele goeie tussen!! Daarna naar huis gegaan en beetje met iMovie gespeeld ;)

Woensdag 05-03-2014

Vandaag in de ochtend les, meest rare les ooit gehad met een mix over historie van Amerika en over muziek haha, we moesten uiteindelijk een nummer maken met de muziek van White Stripes. Mike de leraar had zijn gitaar mee en een kleine versterker die hij aan zijn riem kon klemmen zag er echt hilarisch uit xD dat nummer ging helemaal nergens over want het moest over de problemen gaan in LA :P Na de les had ik tussen uur, zijn we gaan lunchen bij good stuff samen met Katerina, Natacha, Hege, Emil, en Amalie.. was gezellig daarna lecture…. Lecture begint best wel saai te worden het heeft niets met de les te maken maar met de lerares ze geeft op een hele aggressive manier les schreeuwt hard en ratelt maar door. daarna naar huis gegaan en aantal shirtjes weg gebracht omdat ze toch niet helemaal goed zaten.. geen probleem denk je… dacht ik ook niet maar dat was dus anders.. omdat ik met mijn DEBIT card heb betaalt konden ze op een een of andere manier het geld niet terug storten… naja dan maar cash.. nee kon niet omdat er met een debit card betaalt is… ik kreeg daarom een tegoed bon.. wat de hell moet ik met een tegoedbon voor de rest is die winkel niks voor mij… naja wordt dus een mailtje schrijven naar die winkel….. of proberen die tegoedbon te verkopen.. daarna naar huis gegaan, en vanavond bowlen :)

Donderdag 05-03-2014

In de middag naar school, Ik wist dat we vragen moesten voorbereiden want in het laatste uur moesten we aan random mensen de vragen stellen =D had ik wel zin in :P..
Eerste slachtoffer was een portier bij een bank, makkelijke target want die stond toch maar ze werk te doen, die paar vragen konden wel even tussendoor haha =D We hadden vijf vragen:

Do you have any stereo types of Europeans, South Americans or Asian’s

wat me opviel bij deze vraag is dat geen van de mensen die we de vraag stelde het antwoord erop wisten… helemaal niet meestal zeggen ze dan I love em all, heel algemeen.

What other country can you Identify with.
What countries are part of Scandinavia

Deze was wel grappig want een man wist alleen Noorwegen, en toen we de rest aan hem vertelde zei hij: ooh Yeah I would love to go to Sweden and Denmark and Scandinavia once!! Het was lastig om de lag in te houden haha!!

What country would you like to live besides America

What is your favorite foreign food


Was wel leuk, maar je merkt wel dat Amerikanen alleen dingen weten over Amerika dan welk ander land.

Daarna gingen we de kamers voorbereiden voor international day, duurde een uurtje en ik had begrepen dat er pizza zou zijn……..niet dus……. das mooi (***) dan maar Chipotle, is ook niet verkeerd haha lekkere grote burrito! verbaasd me elke keer weer hoe ze dat ding kunnen vullen =D en op eten :P

Vrijdag 06-03-2014

International day!!! Ik moest NL representeren, prima maar we hadden het meest vervelende lokaal. Je hebt namelijk de gang en daar zit weer een smal zijgangetje naar het lokaal toe.. niemand die dat ziet natuurlijk… er kwam ook vrij weinig dus op een gegeven moment ben ik maar zelf rond gaan kijken, uiteraard bij Denmark gekeken die hadden Lego!! HAHA echt baas ff een halve vrachtwagen in elkaar gezet =D niet helemaal want mijn spanningsboog is niet zo heel hoog :P Daarna bij Taiwan geweest België, Noorwegen, Ijsland, Brazilie, Columbia, Korea, Japan overal!! Aan het eind van de dag was er een soort van dans-off waar de verschillende culturen hun dans lieten zien =D heel gaaf iedereen werd helemaal gek! echt heel gaaf daarna naar huis gegaan en na het eten even naar Days Inn gegaan voordat de dames naar Hollywood gingen (21+) nacht club… wel (***) omdat 90% van de meisjes die niet eens 21 zijn komen overal binnen.. :( gelukkig zijn er wel aantal feestjes waar we wel heen kunnen en ook heel gezellig is =D

Zaterdag 07-03-2014

Vandaag zo goed als de hele dag naar het strand gegaan we hadden een mooie spot vlak naast de Redondo Pier =D. Paar keer het water in gegaan, super lekker echt heel lang geleden dat ik naar het strand ben geweest!! alleen een ding wat onwijs irritant is…..zand :P maarja moet dan maar =D rond 4 uur ging iedereen naar huis en na het eten een klein feestje in Days Inn. Had ineens wel even het gevoel dat we aan het tijdreizen waren, maar dat kwam doordat de klok een uur verder stond!:P haha.. daarna gedag gezegd tegen Natacha want die gaat voor haar laatste weken naar Miami :( toch wel apart gevoel als er mensen weggaan maarja hoort erbij!

Zondag 08-03-2014

Vandaag hadden we afgesproken met Sofia om naar het strand te gaan in Manhattan beach. Volgens mij had ik al verteld dat Denen en navigatie niet helemaal lekker lopen, nou bereid je maar vast voor :P… Thuis vertelde Emil dat we naar Manhattan Beach zouden gaan, want daar zou Sofia zijn met nog een aantal andere mensen uit Zweden die nieuw deze week waren. Eenmaal in de bus had hij het ineens over Hermosa beach (ligt naast elkaar, maar toch een aardig eind om van het een naar het ander te lopen) Ik dacht bij mezelf naja zal wel mis communicatie zijn, dus wij stappen uit bij Hermosa, wij daar wachten tot Sofia ons ontmoette bij de aangegeven plaats… die kwam alleen niet… totdat Emil in de gaten kreeg dat we op het verkeerde strand stonden… =/ dat was dus een aardig eind naar Manhattan beach lopen xD, eenmaal op het strand aangekomen en de andere ontmoet hebben we daar aardig lang gezeten, Halverwege kwam Jakob nog en Sofia moest om 3 uur weg omdat zij haar vliegtuig terug naar Zweden moest pakken. :( Maar goed, of course een nieuw adresje want ze had ons allemaal uitgenodigd in Zweden dus dat is weer mooi meegenomen haha! =D daarna weer met de bus naar huis gegaan. en uiteraard van te voren aan de stop-kabel getrokken, ja een kabel :P, alleen stopte ze niet….. ze reed er straal langs… dus de eerst volgende bus was vlakbij Days Inn, niet heel erg maar wel balen als je al half in slaap valt in de bus en dan nog pittig stukje moet lopen xD…goed… eenmaal thuis gekomen, kwam ik er toch wel achter dat ik iets beter had mogen smeren… ben aardig rood op het moment =/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik doe voor 5 maanden een studie in het oh zo zonnige Los Angeles, CA WARNING:Let alsjeblieft niet op punten en comma's, typfouten of gekke zinnen. Ik schrijf dit super snel op en kijk er vrijwel niet naar;P

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 11517

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: