weekje 6 alweer - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu weekje 6 alweer - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Bas Leeuwen - WaarBenJij.nu

weekje 6 alweer

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 Februari 2014 | Verenigde Staten, Torrance


Maandag 10-02-2014

Ochtend naar school, het waren allemaal beetje introductie lessen omdat
er een aantal nieuwe leerlingen in de klas waren gekomen. Na school ben ik naar huis gegaan, omdat ik nog best wel moe was van Vegas :P, En ik moest mijn voorband nog repareren. Ik ben daarvoor naar Safety Cycle gegaan, die hadden mijn fiets gratis en voor niets (jaa in amerika) mijn voorband gemaakt.
Eenmaal thuis kwam Jakob met het idee om een video te maken van Las Vegas, Jakob is een Deen en zit bij mij in de SPIN Classes en zit en een van mijn vrienden hier in California. Ik ben naar zijn huis gegaan zit dicht bij school dus was niet ver weg, eenmaal bezig kwamen de gekste foto’s te voorschijn ik heb nog nooit zo hard gelachen hahaxD!, Daarna ben ik naar huis gegaan om te eten, en na het eten ben ik naar Days Inn gegaan om te relaxen met een aantal Vegas gangers en klasgenoten.
(SPIN Classes zijn keuze vakken, Ik heb nu Intl Comm, Hier leer je spreken op verschillende manieren, klinkt saai maar is best pittig).

Dinsdag 11-02-2014

De tweede lesdag van mijn nieuwe level, Ik verwachtte een grote stap, want mijn vorige level was best wel pittig maar te doen. Het begon met een introductie spel, en wat andere oefeningen. Ik kon hier nog niet echt merken dat het moeilijker of makkelijker was. Na school ben ik naar huis gegaan. Onderweg naar huis moest ik even een noodstop maken omdat ik iets te hard ging :P ik trapte mijn rem iets te hard wardoor me wiel blokkeerde waardoor, hoe kan het ook anders, er een gat in me band kwam + mijn binnenband… die fiets… grrrr…  wat verwacht je van een goedkope fiets van Walmart.. dus dat wordt weer lekker LOPENNN!

Woensdag 12-02-2014

In ochtend naar school lekker lopen… De Les begon bij Hoasa (mijn nieuwe teacher by the way). We begonnen de les met een maffia spel, je kent het wel allemaal ogen dicht en een persoon werd verkozen als moordenaar die moest ons “vermoorden”door naar de persoon te kijken, je kent het wel. Ik werd met me lache bekkie al snel als verdacht gezien, en iedereen was wel erg overtuigd dat ik de moordenaar was iedereen stak als een stel gieren de handen in de lucht om mij de executeren…. :( was wel lache ;)Daarna hebben we de uren gebruikt voor Cleft Sentences en relative clauses. Na deze uren kregen we les van Melissa, hier krijgen we les over de geschiedenis van Amerika, Wetten en regels, wat je wel en niet moet doen in Amerika, etc.
Vandaag ging het over legaliseren van wiet. Iedereen moest zijn hand opsteken als wiet legaal was in jouw land… Ik was de enige… Eigenlijk deed ik mee voor spek en bonen, want in Nederland is het gewoon legaal, en wat we moesten doen was stemmen voor 3 onderdelen Legaal maken, Medical Marihuana, of illegaal maken. Naja mijn stem ging naar legaal maken want naar mijn mening heb ik nergens last van, als ik in LA over de boulevard van Venice Beach fiets ruik ik meer wiet dan in een coffeeshop in Amsterdam. Komt ook omdat je voor elke klacht medical weed krijgt, heel bizar voor een land als Amerika, naar mijn mening komt dit omdat wij een “goed”zorg systeem hebben en in Amerika helemaal niet dus zolang ze maar geld vangen is dit een soort van legale handel. En in Europa krijgen ze het geld toch wel.
Uiteindelijk ga je er wel over nadenken is het wel goed om het in een keer te legaliseren in Amerika, want in Nederland is het zo gegroeid, maar wat nou als je het zou legaliseren in een land als Amerika dan kan het zijn dat er ineenkeer een storm loop op wiet komt bijvoorbeeld, was toch een interessant onderwerp.
Na school naar huis gelopen…. En mijn fiets gepakt en naar fietsenmaker gegaan, en mijn fiets is weer gemaakt =D!

Donderdag 13-02-2014

Vandaag begonnen met Intl Comm met Michael Smit, hier gingen we het hebben over het boek The Hunger Games, we moesten 130 pagina’s in een week lezen maar vorige les had hij al besloten om de film te kijken omdat hij de tijd iets te ruim had ingeschat om het boek te lezen. Toch hadden een aantal including me het boek gelezen tot hoofdstuk 3 zowaar!!! En daar moesten we discussie punten uit halen en vergelijken met de film etc. was best wel grappig!!
Daarna Engels, ik was wat laat omdat ik eerst bij activity office mijzelf had aangemeld voor de Valentine Beach Party, eenmaal binnen stond alles schots en scheef want we gingen zogenaamd een party. De klas werd verdeelt in groepjes van 4 en in elke hoek van de klas stond een groepje ene groep moesten employees voorstellen de andere hoek de bazen de andere hoek weer employees en de andere hoek de aanhang en we moesten fictief vanuit elke positie een over een topic discussiëren met je eigen groepje en uiteindelijk delen met de klas. Makes sense? Nope.. k was best wel grappig maar ook wel awkward :P ze had zelfs in de “bazen”hoek koekjes en soda neergezet. ;)

Vrijdag 14-02-2014

FRIDAYY!! Nicee :D, Eerst twee uurtjes les, we moesten een resumé schrijven, en iedereen kreeg een onderdeel. Ik kreeg het onderdeel Work and Experience, ik moest samen met mijn partner uitleggen, wat de goede volgorde was, en hoe je het moest invullen. Tis compleet anders dan een CV dus research was nodig ;) we hadden allemaal een iPad dus dat was no problemo. Tweede les uur gingen we naar Playa Del Rey, Vrijdag is altijd een relaxte dag, en dit uur was conversation class dus veel praten over topic’s die totaal niet relevant zijn. Emil en Sam (Sam is een Duitser die vanuit Sydney naar LA is gekomen) waren al eerder uit, en die waren naar Chipotle gegaan.. Nice… daarna zijn we naar het strand gegaan, paar minuten van het uitzicht genieten, en daarna weer terug naar school en naar huis gegaan. Eenmaal thuis mijn Amerikaanse favoriete programma terug gekeken; Rob Dyrdek Fantasy Factory haha zoo cool echt een aanrader! Na de episode heb ik deze dag geschreven :O en vanavond Valentine Beach Party in Hermosa Beach als het goed is want ik heb gehoord dat het een andere locatie heeft gekregen ;) Anyway wordt een top avond!!
Voordat we naar de party gingen zijn we naar Days Inn gegaan. We gingen naar het appartement van Siri en Marte en Sabrina, daar hebben we 2 uurtjes gerelaxed met Sam, Emil, ikke en Jakob kwam later. Vanuit daar zijn we met de taxi naar het feestje gegaan, wij waren al binnen met een roze armbandje jaja onder 21, maar dat mocht de pret niet drukken!! Later kwam de rest van de school en de staff van Expedition America, ineens was Emil weg, wij dachten waar de hell kan die nou weer zijn… de bar was niet ongeveer net zo groot als de guyter, dus echt ver kon Emil niet zijn.. even later stond ie buiten bij de rest. Ik en Jakob naar buiten om hem binnen te halen want hij was toch al binnen geweest en ja hoor BAM, wij mochten ook buiten blijven staan, wat bleek nou de portieren hadden iemand gesnapt met alcohol onder de 21 en niemand mocht meer naar binnen, drama drama, uiteindelijk opgelost met een andere club ernaast, en we hebben daar een leuk valentine’s feestje gehad =D

Zaterdag 15-02-2014

We hadden vrijdag besloten om naar Six Flags te gaan, met een ander groepje dan vorige keer.
Hege zou de auto huren dat zou goedkoper zijn want zij is 21 dus dat kwam mooi uit. De verhuurder kwam met een Chevrolet aangereden waarvan iedereen onder de indruk was, maar niets was minder waar :P we werden naar een ander filiaal gereden waar onze auto zou staan. Terwijl de medewerker de sleutel ging halen waren wij al aan het raden welke auto van ons zou zijn, Escalade misschien!? Haha nope, de meest Amerikaanse auto die je maar kon verzinnen, Dodge RAM, ’t wagentje was nog vers want hij zat nog onder het plastic en hij had nog maar 475 Mile gereden, daar kwam natuurlijk wel snel verandering in!! BLAZEN MET DAT DING!! super lachen!! Uiteindelijk was de auto maar 22 dollar voor het hele weekend dus dat viel nog mee!! Daarna kwam de medewerker nog met een verzekering nja dat moest dan maar, is wel zo verstandig. Hij gaf aan waarvoor we dan gedekt waren en hij zei: “You covered for everything, even if you kill someone we’ll pay.” Ik maakte een grap: “Nice we can hide the bodies in the trunk!!” want we hadden zo’n bakkie achterop hij moest even nadenken maar kon de grap wel waarderen haha! Uiteindelijk een super leuke dag gehad, gezellige sfeer en natuurlijk de achtbanen gedaan die we de vorige keer niet niet hebben gedaan!! Dit keer was het de Superman, is een achtbaan die in een korte tijd naar een stand van 90° schiet!! Echt bizar hoe snel dat ging, en er kwam een kabaal vanaf als je er onder stond!
Een andere achtbaan was de Batman. Het is zo’n groot verschil met Nederland in NL heb je misschien twee loops en een kurkentrekker dan ben je wel door het spannende heen, dat is in Amerika niet het geval, zoveel beweging in een korte tijd bizar gewoon.

http://www.youtube.com/watch?v=JAYjWKAvysc Superman

http://www.youtube.com/watch?v=xjV3sOE2-co Batman

In de avond zijn we nog naar Days Inn gegaan om bij te komen van deze dag.

Zondag 16-02-2014

Zondag hebben we een roadtrip gemaakt naar Santa Barbara, een van mijn andere keuzes geweest om naar toe te gaan. Super leuke plek beetje te vergelijken met Laguna Beach, alleen het was toch wel een pittig eindje weg van Redondo zo’n 3 uurtjes rijden, nou valt dat toch wel mee in Amerika maar toch we hadden het niet verwacht, natuurlijk een feestje in de auto volume op standje max en gaaaaan!! We stapte al gelijk een hele lange winkel straat in, heel gezellig deed me denken aan de goeie oude tijd in Spanje en Frankrijk. In het begin waren we nog met ze allen maar later zijn we opgesplitst en hebben we afgesproken op het strand. Heel mooi uitzicht op zee mooie schone stranden en lekker weer, erg belangrijk! ;). Daarna naar een Mexicaans restaurant gegaan, ik had een chicken wrap met kaas en black beans. En uiteraard chips met pittige salsa saus, naja die vikingen zijn niks gewend, ze gingen mij testen met een miks van salsa en verschillende tabasco’s en ik gaf geen kick, daarna een chip gesopt in de heetste tabasco en nog niks, onvoorstelbaar vonden ze het, haha!!
Op de terugweg stukje van de sunset gezien over Santa Barbara vanuit de auto, echt magisch!! Daarna gestopt bij een outlet mall, wie dit heeft uitgevonden is echt God, kleding is al goedkoop plus nog het verschil van Euro’s naar dollars echt goedkoop!!
Daarna lekker bed ingedoken want we waren KAPOT van het weekend =D


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik doe voor 5 maanden een studie in het oh zo zonnige Los Angeles, CA WARNING:Let alsjeblieft niet op punten en comma's, typfouten of gekke zinnen. Ik schrijf dit super snel op en kijk er vrijwel niet naar;P

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 11524

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: